15 Aralık 2018 Cumartesi

WHATSAPP KULLANICILARINI ŞOKE EDEN İTİRAF





Dünyanın en büyük anlık mesajlaşma platformu WhatsApp'ı 2009 yılında Jan Koum ile birlikte kuran Brian Acton, kurduğu şirketten kendi isteğiyle ayrılışının üzerinden bir yılın geçmesinin ardından sessizliğini bozdu. Forbes'a konuşan Brian Acton, 2014 yılında WhatsApp'ı 19 milyar dolar karşılığında Facebook'a satmasıyla ilgili olarak, "O gün kullanıcılarımın gizliliğini sattım. Her gün bu kararın ağırlığıyla yaşıyorum" dedi.
850 Milyon Dolarından Vazgeçti

Bu yılın başında patlak veren Cambridge Analytica skandalı sonrası Twittr üzerinden başlatılan "Facebook'u Sil" (#delet Facebook) kampanyasına da destek veren Acton, teknoloji alanında son yılların en büyük satışına imza atmasına karşın, pişman olduğunu açıkladı.

Facebook CEO'su Mark Zuckerberg başta olmak üzere şirkette çalışan yöneticilerle olan görüş ayrılığına değinen Acton, "Onlar iyi iş insanları. Ancak benim kabul etmediğim bir dizi iş pratiğini, ilkelerini, ahlakını ve politikalarını temsil ediyorlar" dedi.


Kullanıcıların Gizliliğini Sattı

Dünya genelinde 1.5 milyarı aşkın aylık aktif kullanıcısı olan WhatsApp'taki kullanıcı gizliliğine vurgu yapan Acton, "Kullanıcılarımın gizliliğini daha büyük bir fayda elde etmek için sattım. Bir seçim yaptım ve her gün bununla yaşıyorum."

Eylül 2017'de Facebook'tan, 850 milyon dolarlık hisse senedi opsiyonundan vazgeçerek ayrılan WhatsApp'ın kurucusu Acton, Cambridge Analytica skandalının yaşandığı Mart 2018'de "Facebook'u silme zamanı" diyerek tweet atmıştı.


2018 yılının Mayıs ayında da Brian Acton ile birlikte WhatsApp'ın diğer kurusu ortağı olan Jan Koum da istifa kararını açıklamıştı. Geçtiğimiz günlerde Facebook'un 2012'de 1 milyar dolara satın aldığı Instagram'ın kurucuları Kevin Systrom ve Mike Krieger de istifa kararı almıştı. Instagram'ın kurucuları "Merakımızı ve yaratıcılığımızı keşfetmek için ayrılıyoruz" açıklaması yapmıştı.


Şifreleme Özelliği Kırılacak


WABetaInfo tarafında aktarılan bilgiye göre, Facebook'un önünde iki seçenek var; ya WhatsApp'ın uçtan uca şifreleme özelliği kırılarak kullanıcıların dijital kimliği oluşturulacak, veya WhatsApp kullanıcıları uygulaması Facebook hesapları ile eşleştirecek. Bu şekilde WhatsApp kullanıcıları, Facebook verilerine göre WhatsApp'ta reklam görecekler.


Güvenilirliği tartışılan Facebook'un, WhatsApp'ın uçtan uca şifreleme özelliğinin kırması tepkileri üzerine çekerken, Facebook hesabı olmayanların da ne yapacağı belli değil.

(Alıntıdır)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapacağınız yorumlar bizim için değerlidir. (Lütfen yorum bırakın)