27 Aralık 2015 Pazar

Nokia Lumia 920 İnceleme Günlüğü – 2

Kişilerimi yeni telefona aktarmak sandığımdan kolay oldu. Hazırda kullandığım Microsoft hesabımla giriş yaptığımda (bu hesabı Facebook ve Twitter ’la ilişkilendirmiştim) kişiler listemin Windows 8 ’de olduğu gibi Windows Live, Facebook, Twitter ve Google hesaplarından kişilerimle dolu olduğunu gördüm.

Nokia ’nın “Verilerimi Aktar” uygulamasıyla iPhone ’umda bulunan kişi listesini oldukça kolay bir şekilde Bluetooth üzerinden Nokia Lumia 920 ’ye aktardım. Geriye bir tek aynı kişiye ait olan hesapları birbirine bağlamak kaldı. Yarım saatlik bir çabayla bunu da hallettim. Burada yaptığım değişikliklerin otomatikman Windows 8 ’deki kişilerime de uygulanıyor olması hoşuma gitti. Windows Phone 8 ’i Windows 8 ’e USB ’den bağladığım anda eşitleme işlemi başarıyla gerçekleşti.

Müzik ve resimleri aktarmak için illa ki iTunes gibi bir uygulama kullanmak zorunda olmamak güzel. Bilgisayarım penceresini açtığınızda Nokia Lumia 920 orada duruyor ve içindeki verilere Windows Explorer ile kolayca ulaşabiliyorsunuz. Ama ben illa bir arayüz istiyorum diyorsanız Windows 8 onu da sağlamış. Telefonu bilgisayara taktığınızda başlat menüsüne Windows Phone karosu kendiliğinden ekleniyor ve dosya gönderme alma işlerini buradan da yapabiliyorsunuz. iOS ’ta bulunan “Telefonum Nerede” özelliğine bu karodan ulaşabiliyorsunuz. Bu sayede telefonunuz çalınırsa veya kaybolursa uzaktan kilitleme, ekrana mesaj gönderme veya GPS üzerinden konum belirleme gibi şeyler yapmanız mümkün oluyor.

Kişilerin ortak bir yerde toplanması ve bütün hizmetlerin bir başlık altında toplanması güzel. Bu sayede farklı sosyal ağlarda neler olduğunu tek bir yerden görebiliyorsunuz. Aynı şekilde ben başlığı altında da çeşitli sosyal ağlara aynı anda durum güncellemesi yayınlayabiliyorsunuz.

Kişileri aktardıktan sonra sıra uygulamalara geliyor. Windows Phone 8 ’in bence (şimdilik) en zayıf noktası burası. iOS ve Android ’in uygulama çeşitliliği Windows Phone ’da yok. Bu telefonlar yayıldıkça bunun hızla değişeceğini düşünüyorum. Facebook, Twitter gibi temel sosyal ağların uygulamaları var (Google+ yok). Ancak bu uygulamaların arayüzleri iOS ve Android ’ten alışık olduğumuz arayüzlerden farklı. Açıkçası ben biraz kullanışsız buldum. Gözüm eski alıştığım arayüzü aradı.

Windows Store kesinlikle ıssız bir yer değil. Eski Windows Phone uygulamaları da desteklendiği için pek çok seçenek bulmak mümkün. Ancak bu eski uygulamalar yeni arayüzle tam uyumlu olmayabiliyor hatta bazen hata verip kapanabiliyorlar. Buna rağmen iOS ’ta sık kullandığım bazı şeyleri Windows Store ’da bulamamak can sıkıcı olabiliyor (örnek Google+ ve Instagram). Ama Windows Store ’un çok beğendiğim bir özelliği var. Neredeyse tüm paralı uygulamaları satın almadan önce deneyebiliyorsunuz. Dene tuşuna bastığınızda ya uygulamanın kısıtlanmış özelliklere sahip deneme sürümü yükleniyor ya da tam sürüm kısıtlı bir süre için kuruluyor.

Nokia Lumia 920 ’de diğer Windows Phone 8 ’lerde olmayan bazı uygulamalar var. Nokia Haritalar, Nokia Sürüş, Nokia Müzik, Nokia Bilen Göz gibi. Bu uygulamalar gerçekten güzel yapılmış. Nokia Haritalar adından da anlaşılacağı üzere genel harita özellikleri, yol tarifi gibi şeyleri sunuyor. Nokia Sürüş ve Keşfet de bu uygulamayla birlikte çalışabiliyorlar. Yani haritalarda bir yol tarifi aldığınızda bunu adım adım yol tarifi yapması için Nokia Sürüş ’e aktarabiliyorsunuz. Haritaları indirip çevrim dışı olarak da çalıştırabilmek gerçekten güzel bir artı, Nokia bu konuda iyi iş çıkarmış.

Nokia Sürüş ’ün yönlendirme konusunda nasıl bir iş çıkardığını deneme şansım olmadı. Dener denemez yorumlarımı yazacağım.

Nokia Bilen Göz bulunduğunuz konuma göre çevrenizde bulunan restoranları, kafeleri, otelleri ve gezilecek yerleri öneriyor. Bu uygulamanın biraz daha geliştirilmesi gerekiyor.

Benim en çok beğendiğim uygulama Nokia Müzik oldu. Mix Radio özelliği sayesinde istediğiniz tarzda müziği rastgele dinleyebiliyorsunuz. Hatta bu listeleri indirip çevrimdışı çalışmasını da sağlayabiliyorsunuz. Belirli aralıklarla indirdiğiniz listeleri güncelleyerek yeni şarkıları takip edebiliyorsunuz. Tabi ki beğendiğiniz şarkıları satın alıp kendi müzik kütüphanenize eklemeniz de mümkün.

Windows Phone 8 ’in en zayıf noktası yazılım desteği. Ancak bunun bir zaman meselesi olduğunu unutmamak gerekiyor. Ne de olsa iOS ve Android yarışa çok daha önce başladılar. Bu konuda şimdilik bekleyip görelim diyorum. Ancak Twitter, Facebook gibi temel uygulamalarda arayüzün farklı olması hoşuma gitmedi. Windows 8 tarzı diye bir şey var bu kesin ve açıkçası ben bunu pek kullanışlı bulmadım. Gözüm hep masaüstünden ve telefonumdan (iPhone 4) alıştığım arayüzü aradı. Bunun dışında telefonun Windows 8 yüklü bilgisayarımla tam iletişim içinde olması güzel. Ayarların ve resimlerin kendiliğinden Skydrive üzerinden yedeklenmesi ve diğer bilgisayarlarla eşitlenmesi düzgün ve sorunsuz çalışıyor.

Son olarak telefonun ekran geçişlerinde ve uygulamalarda herhangi bir takılma olmadan akıcı bir şekilde çalıştığını da belirtip bugünkü bölümü sonlandırayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapacağınız yorumlar bizim için değerlidir. (Lütfen yorum bırakın)